Ο ΠΑΟ, ΟΙ ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΦΑΝΕΛΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΑΥΡΟΙ



 
Θυμάστε την ιστορία με τους ταύρους και την αλλαγή του χρώματος στις φανέλες, τα πρώτα χρόνια μετά την ίδρυση του ΠΟΑ? Περιγράφεται και στο επίσημο βιβλίο της ιστορίας του Παναθηναικού. Έχουν βρεθεί όμως τον τελευταίο καιρό αρκετοί που λένε και με στόμφο μάλιστα ''όχι κύριοι, εμείς κόκκινα δεν φορέσαμε ποτέ. Ασπρόμαυρα φορούσαμε''. Πάμε λοιπόν να δούμε ένα χαρακτηριστικό απόκομμα από ''αντικειμενική'' εφημερίδα.
 
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΟΜΑΔΑ 21-12-1960
 

 
Παράγοντες του ΠΑΟ γράφει η ΟΜΑΔΑ ότι μιλάνε και αναφέρουν κάτι για...Πανελλήνιο και κόκκινες φανέλες. ΟΚ, αφήνουμε προς το παρόν τα της ίδρυσης και το από ποιον Σύλλογο ξεπήδησε ο Παναθηναικός -θα τα δούμε αναλυτικά στο μέλλον- και επικεντρωνόμαστε στο χρώμα της πρώτης φανέλας του σωματείου που οι ίδιοι λένε ότι ήταν ο Παναθηναικός. Δεν ξέρουν οι ίδιοι οι παράγοντες του ΠΑΟ? Δεν ξέρει την αλήθεια ούτε αυτός που επιμελήθηκε το επίσημο βιβλίο ιστορίας του Παναθηναικού? Την ξέρουν οι επιδοτούμενοι όπως φαίνεται. Εμείς μένουμε ΜΟΝΟ στα τεκμήρια και στις πηγές. Οι προπαγάνδες αλλού.

Σχόλια

Εικόνα Εν Αθήναις

Συμπαθητική προσπάθεια...

Μόνο που κάποιος πρέπει να σας μιλήσει για τους αστικούς μύθους.

Όπως και να χει, κόκκινα πρώτος ο Παναθηναϊκός φόρεσε (έστω και η β' ομάδα του)και μετά ο Ολυμπιακός.

Θα περιμένουμε με αγωνία ντοκουμέντα για τις «ροζ φανέλες»... Εκεί μάλλον δεν υπάρχουν στοιχεία, ούτε από τη στήλη «εμπιστευτικά» της Ομάδας...

Εικόνα Gavrontas

Πάντως εγω, τις συγκεκριμένες πληροφορίες που προκύπτουν απ το συγκεκριμένο αποκομμα, τις αμφισβητώ ευθέως.
Οχι το άρθρο και την εξαιρετική δουλειά του site, αλλά την αξιοπιστία των παρατιθέμενων σ' αυτο το απόκομμα.

Και εξηγούμαι:
Είναι προφανές κατ' αρχάς ότι το όλο άρθρο το διακατέχει μια "αγαπησιάρικη" διάθεση.
Ποιος πχ με διαβεβαιωνει εμένα, ότι όλο αυτό δεν είναι μια προσπάθεια "αντικειμενικής" προπαγάνδας, ανάλογη με τις αντίστοιχες σημερινές που απολαμβάνει το διαχρονικά ευνοημένο, και ακόμα πιο διαχρονικά αγαπημένο των ΜΜΕ, σωματείο, ώστε να αποδομήσει τα περι ροζ φανέλας;
Και το πρωτο πρωτο που το στηρίζει αυτό, ειναι ο μύθος περι κοκκινου και ταύρων.
Μιας και έχει αποδειχθεί οτι οι ταύροι εχουν αχρωματοψία, ειναι ΠΡΟΦΑΝΕΣ ότι και οι παλαίμαχοι, αλλα και ο αρθρογράφος της "Ομάδας", ΨΕΥΔΟΝΤΑΙ.
Δηλ, το γεγονός ότι αφηνιαζαν οι ταύροι βλέποντας τους ενδεδυμένους με κοκκινα νεανίες, ειναι ξεδιάντροπο ψέμα, μιας και οι ταυροι ειχαν απο πάντα τους αχρωματοψία, και δεν την απέκτησαν εσχάτως.
Οπότε, η ακόμα και με καταφενέστατα ψέυδη στηριξη περι κοκκινης φανέλας, μιας και υποθέτω οτι δεν προκύπτει πουθενά απ το αποκομμα ότι υπάρχει καποιου ειδους αντιπαράθεση με το Θρύλο για το ποιος φόρεσε πρωτος κοκκινα, αποσκοπεί μαλλον στο να "απενοχοποιησει" την πρoτέρα χρωματική πραγματικότητα του ζελέ. Και νομίζω οτι το "ροζ", ειναι ενας σημαντικός λόγος να πεις όχι μόνο οτι οι ταυροι αφιονίζονται με τα κοκκινα, αλλά και ότι κάθε 15 μέρες, οι ίδιοι ταύροι, γεννούσαν δίδυμα.
Επίσης, ενα άλλο που στηρίζει την παραμυθατζιδικη (και βαζελολαγνικη) διάθεση του αρθρογράφου της "Ομάδας", ειναι αυτό περι τριφυλλιου και ελπιδας.
Εγω ξερω ότι το τριφύλλι, σα σύμβολο, την κωλοφαρδία επικαλείται, και όχι την ελπίδα.

Τέλος, έχω και μια ερώτηση: Λίγο αστειο δεν έιναι, εστω κι αν ήταν το κοκκινο, οτι έτσι προέκυψε και το πρωτο χρώμα του βάζελου, οπως ισχυριζεται ο αρθρογράφος της Ομαδος και οι παλαίμαχοι;
Δηλ, αμέσως, η λίγο μετά, που ο Γερμανός εκτροφέας βοοειδών εκανε δώρο στα πιτσιρίκια τις κοκκινες ενδυμασίες, αυτοί προχώρησαν στην αποσκίρτηση απ τον Πανελληνιο και ίδρυσαν το ζελα;
Και γιατί να μην ήταν το χρωμα αυτο που φορουσαν πριν (το εμπριμε εστω των κανονικών ρουχων των πιτσιρικάδων) η αυτο των ρουχων που φόραγαν οταν καποια στιγμή θα τα εβαγαλαν τα κόκκινα για να τα πλύνουν.

ΥΓ.: Στην προσπάθειά τους οι βάζελοι να νιωσουν πρωτοπόροι, δεν μασάνε τίποτα. Τωρα βρήκαν πάτημα για να πουν ότι "εμεις φοράγαμε πρώτοι κόκκινα". Σε άλλο θέμα, απαξιώνουν πλήρως το ποδόσφαιρο πριν το '60, με χαζα επιχειρήματα, επειδή ο Θρύλος ειχε ΚΑΙ ΤΟΤΕ περισσοτερους τίτλους, ακόμα κι αν η απαξίωση αυτη περιλαμβάνει ΚΑΙ ΤΗ δικιά τους ιστορία, ΠΑΡΟΛΟ που ισχυρίζονται οτι ειναι το αρχαιότερο ποδοσφαιρικο σωματείο. ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΕΙΑ δηλαδή

Εικόνα savvas gridlock

Δεν καταλαβαίνω, θεωρείς το όλο σκηνικό ''αστικό μύθο''? Δεν νομίζω να χρησιμοποιήθηκε κάποια πηγή που να σου το επιτρέπει. Παράγοντες της ομάδας σου μιλούν και ''αντικειμενική'' εφημερίδα αναπαράγει τη συνομιλία τους. Για τα περί ''ροζ φανέλας'', μην περιμένεις τζάμπα. Ειρωνικά έχει βγει το σύνθημα, επειδή οπαδοί της δικής σου ομάδας βγάλανε την πρώτη φανέλα ροζ, στο περίφημο λογότυπο με όλα τα χρώματα και τα σχήματα που είχαν οι φανέλες του ΠΑΟ από το 1908 - λέμε τώρα- μέχρι σήμερα. Κόκκινα ήταν τα πρώτα χρώματα και όχι ροζ.

Εικόνα Εν Αθήναις

Σάββα, μιλάμε για κείμενο που γράφτηκε το 1960, δηλαδή 52 χρόνια μετά τα σκηνικά που περιγράφει. Πώς μπορεί να είναι έγκυρο ένα τέτοιο κείμενο; Καταρχήν μιλάμε για ανυπόγραφο κείμενο, το οποίο έχει αρκετές ιστορικές ανακρίβειες. Μόνο και μόνο το σημείο που λέει για τους ταύρους που επιτίθενται στους παίκτες είναι ψέμα, ίσως καλοπροαίρετο, αλλά ψέμα. Ο Gavrontas σου είπε κάτι που μάλλον σου διέφυγε. Οι ταύροι δε διακρίνουν το κόκκινο. Βλέπουν ελάχιστα χρώματα, αλλά όχι το κόκκινο. Όπως και πολλά άλλα ζώα, που βλέπουν σχεδόν ασπρόμαυρα.

Η πρώτη ομάδα του Παναθηναϊκού φόρεσε άσπρες φανέλες και μαύρα παντελονάκια και η δεύτερη ομάδα κόκκινα πουκάμισα με λευκά παντελονάκια. Αυτό δεν αμφισβητείται.
Τα κόκκινα χρώματα επιλέχθηκαν ίσως:

A.Tυχαία. Δεν υπήρχαν εκείνη την εποχή οι επιλογές που υπάρχουν σήμερα. Είναι γεγονός άλλωστε πως μέχρι και τη δεκαετία του 1960 παντελονάκια έβρισκες μόνο σε λευκό σε μαύρο και σε σκούρο μπλε (κόκκινα σορτσάκια φορέσατε πρώτη φορά μετά το 1960).
Β. Γιατί η άλλη ομάδα που κόντραρε τον Ποδοσφαιρικό Όμιλο «Αθήναι» (και όχι Αθηνών όπως αναφέρεται), ο Διαγόρας Αθηνών (ομάδα που αγωνιζόταν μόνο στο πρωτάθλημα β΄ομάδων), φορούσε γαλανόλευκα και έπρεπε να ξεχωρίζουν.
Γ. Για να τιμηθεί η ομάδα του Παναγή Βρυώνη, του ανθρώπου που έφερε στην ουσία το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα, και μιλάμε για τη Σερβέτ (κόκκινα-λευκά).

Όταν λέμε πως ο Παναθηναϊκός δε φόρεσε ποτέ κόκκινα, εννούμε την πρώτη ομάδα.
Η οποία φόρεσε λευκές φανέλες με μαύρα παντελόνια, ίσως λόγω του ότι οι ποδοσφαιριστές ήταν πρώην αθλητές του Πανελληνίου και του Εθνικού. Ως γνωστόν το μαύρο είναι το χρώμα του Εθνικού Αθηνών και το λευκό το φορούσαν στον Πανελλήνιο. Μπορεί όμως κι αυτά να επιλέχθηκαν τυχαία.

Παρόλα αυτά καμία σημασία δεν έχει εάν φόρεσε ο Παναθηναϊκός κόκκινα, αρκετά χρόνια πριν ιδρυθείτε εσείς.
Σημασία έχει ότι βάσει πηγών και φωτογραφιών (υπάρχει τεχνική που μπορεί να διακρίνει χρώματα σε ασπρόμαυρες εικόνες), ο Παναθηναϊκός φόρεσε πράσινα για πρώτη φορά μεταξύ 1909 και 1910, με μαύρα παντελονάκια και αργότερα με λευκά.

Στην πορεία μάθαμε και από ποια ομάδα αγοράσαμε τις πρώτες φανέλες μας, ενώ ανακαλύψαμε και από που πήρατε εσείς τα δικά σας χρώματα. Όπως βέβαια ανακαλύψαμε πως το όνομα Ολυμπιακός δεν το εμπνεύστηκε φυσικά ο Νότης Καμπέρος, είχε ήδη προταθεί στον Εθνικό Πειραιώς, αλλά οι άνθρωποι του το απέρριψαν (κάνω λάθος εδώ;) Αφού λοιπόν ισχυρίζεστε πως σας ενδιαφέρει να γνωρίζετε την πραγματική σας ιστορία, καλό θα ήταν να το αναφέρετε κι αυτό...

Τα χρώματα μας και το όνομα μας, τα διαλέξαμε μόνοι μας. Εσείς και δανεικά χρώματα (κολλέγιο πανεπιστημίου Καίμπριτζ, κόκκινες-λευκές ρίγες) έχετε και χρησιμοποιημένο όνομα (Ολυμπιακός, υπήρχε κιόλας ήδη ο αντίστοιχος του Σικάγο).

Σε ευχαριστώ που ξηγήθηκες για τα ροζ χρώματα, γιατί πολλοί ομοϊδεάτες σου ακόμα πιστεύουν πως όντως ο Παναθηναϊκός φορούσε κάποτε ροζ! Τα οποία ροζ τα χρησιμοποιήσατε εσείς σε προπονητικά φιλικά...(κάνω λάθος;).

Ακόμα και το σήμα σας (που κανένας δεν ξέρει ποιον απεικονίζει), λάθος είναι. Κανονικά θα ήταν πιο σωστό να κοιτάζει προς τα δεξιά και όχι προς τα αριστερά. Προς τα αριστερά σημαίνει πως κοιτάζει προς το παρελθόν, προς τα δεξιά προς το μέλλον. Και φυσικά το «δαφνοστεφανωμένος» είναι επίσης λάθος. Στους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες οι νικητές στέφονταν με κλάδους ελαίας. Δάφνη έβαζαν -αν δεν κάνω λάθος- στα Πύθια. Α, και στις φακές.

Εικόνα savvas gridlock

α) Στο σκηνικό αυτό που περιγράφει η Ομάδα, παρόντες είναι οι Πανουργιάς-Απόστολος Νικολαίδης-Βγενόπουλος. Αν αυτοί δεν ξέρανε την ιστορία της ομάδας σου, πάσο. Περί ταύρων, δεν πρέπει να εξετάσεις το τι ισχύει, αλλά τη μυθολογία περί κόκκινου χρώματος που υπήρχε γενικότερα και πόσο μάλλον σε μια εποχή όπως την πρώτη δεκαετία του νέου αιώνα. Με λίγα λόγια ΕΤΣΙ ΠΙΣΤΕΥΑΝΕ αυτοί τότε, όχι εγώ σήμερα.

β) Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο είναι τόσο ζόρι να δεχτείς το κόκκινο και την ιστορία με τους ταύρους που λένε ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΣΟΥ ΟΜΑΔΑΣ. Δηλαδή αν η δική μου ομάδα φορούσε κάποτε πράσινα, πιστεύεις ότι εμείς θα το αρνούμασταν? Με λίγα λόγια, εσύ μισείς το κόκκινο ως χρώμα πιο πολύ από όσο αγαπάς την ομάδα σου? Σε νοιάζει να την πεις σε κάποιον άλλον περισσότερο από το να μάθεις την ιστορία της ομάδας σου?

γ) Ξέρεις την ενδυμασία σε όλα τα φιλικά που έδωσε ο ΠΟΑ μετά την ίδρυσή του? Πώς το ξέρεις αυτό άραγε? Πολύ θα ήθελα να δω τα στοιχεία σου, αποκλειστικά για το χρώμα της φανέλας ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΠΟΑ. ΟΛΑ ΟΛΑ, φιλικά κι επίσημα. Σοβαρά το λέω, όχι για πλάκα. Αν μπορώ να μάθω κάτι, δεν έχω πρόβλημα ακόμη κι αν χρειαστεί να αναιρέσω κάποια άποψή μου. Με στοιχεία όμως, όχι με ''βαφτισμένα'' στοιχεία.

δ) Ισχύει αυτό που λες για το πράσινο χρώμα του ΠΟΑ μεταξύ 1909-1910. Ισχύει και αυτό που λες για τον Εθνικό. Και πάλι δεν καταλαβαίνω όμως το πού κολλάει. Την ιστορία του Ολυμπιακού μας ενδιαφέρει να αναδείξουμε εδώ μέσα και αυτό λέμε συνέχεια. Το ότι ο Εθνικός είχε την επιλογή να ονομαστεί Ολυμπιακός και κάποιος την απέρριψε, τι σχέση έχει με την ιστορία της δικής μας ομάδας? Το μόνο πράγμα που αποδεικνύει -λέμε τώρα- είναι το αν ΠΡΩΤΟΙ εμπνευστήκαμε αυτό το όνομα. Ε, το ''πρώτος'' γενικά κάπου δεν με αγγίζει. Δεν με νοιάζει αν είμαστε δεύτεροι ή τρίτοι κάπου, μόνο το τι έγινε.

ε) Περί του σήματος και τα λοιπά για την ομάδα σου, θα κάνουμε αναρτήσεις από εφημερίδες του παρελθόντος που έχουμε βρει. Το ίδιο θα συμβεί και με το σήμα της δικής μας ομάδας. Για να μην μπερδεύεσαι, σε πρώτη φάση θα σου πω ότι δάφνινα στεφάνια έβαζαν στους ΕΦΗΒΟΥΣ ΝΙΚΗΤΕΣ των Ολυμπιακών αγώνων. Οι άντρες έβαζαν κότινο. Το δικό μας σήμα είναι ο ΕΦΗΒΟΣ και όχι ο ΑΝΤΡΑΣ των Ολυμπιακών Αγώνων. Τα υπόλοιπα, αναμονή και θα τα δεις αναλυτικά και τεκμηριωμένα εννοείται.

στ) Γενικότερα εδώ μέσα, θα βρίσκεις μόνο στοιχεία και τεκμήρια. Όχι αερολογίες. Αν κάπου διαφωνείς, τότε η διαφωνία σου δεν αγγίζει εμάς, αλλά το συντάκτη-αρθρογράφο-ερευνητή του χ,ψ τεκμηρίου. Επομένως όλα όσα λες για την ΟΜΑΔΑ ας πούμε και τους ταύρους, για μία ακόμη φορά σου λέω πως δεν μας αφορούν. Εμείς βρήκαμε κάτι σε ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ εφημερίδα και το βάλαμε. Ούτε μονάχοι μας τα λέμε, ούτε λόγια δικών μας παραγόντων χρησιμοποιήσαμε.

Εικόνα Εν Αθήναις

Α.-Β. Πού αποδεικνύεται πως Βγενόπουλος, Νικολαίδης, Πανουργιάς ήταν παρόντες και πού επίσης ότι είπαν ό,τι είπαν;

Ντροπή δεν είναι τα κόκκινα, ούτε καν τα ερυθρόλευκα. Ντροπή είναι να λέτε πως ιδρυθήκαμε το 1924 και πως φορούσαμε ροζ. Και πως ταύροι κυνηγούσαν τους παίκτες, για να δικαιολογήσετε πως εμείς όντως φορέσαμε κόκκινα (που κανονικά θα έπρεπε να κάνετε γαργάρα εσείς και όχι εμείς ότι όντως τα φορέσαμε).
Και όχι, προσωπικά δε θα ένιωθα άνετα να ήξερα πως ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μου φόρεσε τα χρώματα μου πολύ πριν το κάνω εγώ.

Γ. Για την ενδυμασία του ΠΟΑ, μονάχα ένα στοιχείο υπάρχει, από εφημερίδα της εποχής. Τίποτε άλλο. Τα υπόλοιπα είναι μεταγενέστερες αφηγήσεις και μαρτυρίες, χαμηλής εγκυρότητας και αξιοπιστίας. Άρα προς το παρόν μένουμε εκεί.

Δ. Χαίρομαι που συμφωνείς. Διαφωνώ στο ότι σε αυτό το site ενδιαφέρεστε να αναδείξετε μόνο τη δική σας ιστορία. Και με εμάς ασχολείστε, και τελευταίως και με την ΑΕΚ, από ότι είδα. Κακό δεν είναι αυτό απαραίτητα. Όσο για το «πρώτος» εμένα με αγγίζει και με παρά-αγγίζει.

Ε. Με πολλές ενστάσεις, αλλά θα περιμένω...

ΣΤ. Όντως, στοιχεία και τεκμήρια βλέπω, αλλά δε χρησιμοποιείτε πάντα αντικειμενικές εφημερίδες...Το Φως των Σπορ, ακόμα και τις δεκαετίες 1950-60 δεν το λες και ακριβώς «αντικειμενικό» και ήταν σίγουρα πιο «χρωματισμένο» από ότι η Ηχώ αντίστοιχα για εμάς.

Εικόνα savvas gridlock

α) Η ΟΜΑΔΑ το γράφει λίγο πιο κάτω από το απόκομμα αυτό. Γράφει ότι ήταν παρόντες σε αυτήν τη συνάντηση, όχι ότι είπαν αυτά τα λόγια. Δικό μου συμπέρασμα είναι ότι κάποιος από αυτούς τα είπε, αφού τόσο παλιός παράγοντας με τόσο κύρος στα του ΠΑΟ ποιος άλλος να ήταν?

β) Το ''ροζ φανέλα'' βγήκε χλευαστικά και μόνο, επειδή οπαδοί της ομάδας σου διακινούσαν λογότυπο με τα χρώματα και τα σχήματα σε όλες τις φανέλες στην ιστορία του ΠΑΟ, όπου η πρώτη φανέλα ήταν εμφανώς ροζ. Θα το έχεις δει φαντάζομαι.

γ) Πρώτα και κύρια μας νοιάζει η ιστορία μας, αλλά όχι μόνο αυτό. Μας νοιάζει να απαντάμε και στην προπαγάνδα των άλλων. Δεν γίνεται να αφήνουμε να μένουν αναπάντητα όλα αυτά τα ''επιχειρήματα'' των απέναντι, ώστε γενιές και γενιές οπαδών στη χώρα να μεγαλώνουν με ''το γαύρο που ευνοείται'' και άλλα τέτοια σκηνικά.

δ) Αντικειμενικοί σίγουρα δεν είμαστε, ούτε εσύ νομίζω είσαι και βέβαια δεν είναι κακό αυτό γενικά, αφού είμαστε οπαδοί όλοι μας. Από εκεί και πέρα, το ΦΩΣ τότε ό,τι κι αν ήταν, δεν έχει καμία σχέση με το πώς είναι σήμερα δεκάδες συλλογικά έντυπα, οπαδικά, όλων των ομάδων. Ομοίως για την ΗΧΩ. Μπορεί να μην ήταν το σούπερ αντικειμενικό, αλλά δεν μπορείς να προσπεράσεις και μια είδηση που βλέπεις εκεί, ως αναξιόπιστη. Αν όμως σήμερα βάλω μια είδηση που διάβασα στο ΓΑΥΡΟ ή στην ΠΡΑΣΙΝΗ, ε θα υπάρχει θέμα.

Εικόνα Hank

Κοιτα να δείς όμως, ρε φίλος, καποια πράγματα.
Για να γίνει κουβέντα, μιας και ενδύθηκες το κοστούμι του...αληθειοδίφη, πρέπει αυτη να έχει μια συνέπεια οσον αφορά στα επιχειρήματα και τις θέσεις.
Παρ' ολο που η flexibility ειναι ίδιον της φυλής σας, ειδικά αμα ανοίγονται τέτοια θέματα, εδω θα μιλάμε αντρίκεια και σταράτα.
Πχ, ο ορισμός του flexibility, είναι η ίδια η ιστορία της ίδρυσής σας. Αλλά αυτό, ειναι άλλου άρθρου αντικειμενο.

Τα περί κόκκινου και τις παλινωδίες σου τις θεωρώ επουσιώδεις, οπότε πάμε στα ουσιαστικά.

Κατ΄αρχάς το σχόλιό σου βρίθει αυθαιρεσιών.
Τι σημαίνει αλήθεια το "κι αυτό δεν επιδέχεται αμφισβήτηση"; Με τι αντράχταχτα στοιχεία επικαλείσαι κάτι τέτοιο;
Απ τη μια, έτσι αυθαίρετα, μας δηλώνεις ότι "δεν επιδέχονται αμφισβήτηση" όσα λές, και απ την άλλη, την ίδια στιγμή, με εικασίες προσπαθείς να αποδομήσεις τα πιο αδιάβλητα σύμβολα (ίσως τα πιο αδιάβλητα ολου του αθλητικου φασματος της χώρας), οσον αφορα στην Νομική και επίσημη καταγραφή τους, αυτά του Θρύλου;
Βαζελιά...
Τι σημαίνει "δανεικά χρώματα"; Αυτο κι αν ειναι βαζελιά.
Το ερυθρόλευκο, ήταν επιλογή του Γιάννη Ανδριανόπουλου. Τελεία. Τι παναπεί τα "δανείστηκε".
Κι εσείς τότε, το πράσινο απο κάπου το δανειστήκατε. Ακόμα και Θεωρώντας ως δεδομένο το ΑΠΙΘΑΝΟ να έισασταν η μόνη ομάδα πάνω στη γη με πράσινα, το δανειστήκατε πχ απ τις μολόχες. Η τις τσουκνίδες. Δεν το ανακαλύψατε εσείς το πράσινο το χρώμα. Υποθέτω. Δεν είμαι και σίγουρος. Μπορεί να μας το πείτε κι αυτό σε λίγο.

Μετά, ΤΙΠΑΝΑΠΕΙ "που κανένας δεν ξέρει ποιον απεικονίζει" (το σήμα μας); Δηλ, γιατί κατ' ανάγκη θα πρέπει να απεικονίζει κάποιον.
Το σήμα μας ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΒΟΛΟ (όχι αναπαράσταση, ουτε προσωπογραφία καποιου συγκεκριμένου, όπως όλα τα σύμβολα συμβολίζουν ιδανικά, ιδεες, εννοιες) ενός συλλόγου που ιδρύθηκε "...υπό τον τίτλον «Ολυμπιακός Σύνδεσμος Φιλάθλων Πειραιώς» Σωματείον, ούτινος σκοπός είναι η ανάπτυξις της σωματικής αγωγής παρά τη νεολαία και η κατά πάντα φίλαθλον τρόπον εξύψωσις αυτής..." (με καταστατικό έτσι -από οπου και το αποσπασμα- οχι να χαμε να λέγαμε...).
Το λέει αλλωστε ξεκάθαρα στο κατατεθειμένο στο Πρωτοδικείο Πειραιώς Κατασταστικό ίδρυσης του Συλλόγου (το οποίο με την υπ’ αριθμ.1247/1925 της 20ης Μαΐου αναγνώρισε το νέο Σύλλογο):
"...Ο «Ολυμπιακός Σύνδεσμος Φιλάθλων Πειραιώς» έχει ιδία σφραγίδα εικονίζουσαν δαφνηφόρον κεφαλήν αθλητού και περί αυτήν τον τίτλο του Σωματείου».
Δηλαδή, τι ακριβώς δεν καταλαβαίνεις;;;
Ετσι μας καυλάντισε και του βάλαμε δάφνινο στεφάνι και να κοιτάζει προς τα αριστερά.
ΑΥΤΟ, σαν απάντηση θα ήταν αρκετή ακόμα και στην περίπτωση που οι ισχυρισμοί σου είχαν κάποια βάση.
Αλλά δεν έχουν. Ειναι αυθαιρεσίες.
Και για να μην κάνουμε τώρα εδω τον Dan Brown με τις επεξηγήσεις των συμβόλων, μπορείς να μας πείς προς τα που κοιτάζει το έμβλημα ενός απο τους ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ και ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟΥΣ (πραγματικα αρχαιότερους, οχι στο μιλητό) συλλόγους του πλανήτη, του Αγιαξ;

Οσο για το δάφνινο στεφάνι (που και εδω, και σε μεγαλύτερο βαθμό, θα μπορουσε να ισχύει το "ετσι μας καυλάντισε") δεν τα ξέρεις καλά, παρά το ότι πλασσάρεις τις αυθαιρεσίες σου με την επίφαση του "γνώστη".
Το δάφνινο στεφάνι, χρησιμοπούνταν συχνά απο επιφανείς πολίτες και αθλητές στην καθημερινότητα τους κατα την αρχαιότητα. Αλλά, δεν ειναι μόνο αυτα, όμως δεν θα παραθέσω τωρα ολόκληρη τη διατριβή γύρω από τα σύμβολά μας.

Δε μας είπες παρ'όλα αυτα, για το άσχετο με την ελληνική μυθολογία, ιστορία, κουλτούρα γενικότερα και ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ της αντίστοιχης κέλτικης, δικό σας σημα.
Αυτό με το λάπατο.

Εικόνα Εν Αθήναις

Κέλτικο σήμα το τριφύλλι; Μην παίρνεις κι όρκο.Θα εκτεθείς...Αλήθεια, ξέρεις από πού προέρχεται το τριφύλλι; Μάλλον όχι. Και όχι, δεν έχω σκοπό να σου τα πω όλα εδώ μέσα.

Περί χρωμάτων: Ο Ανδριανόπουλος το έχει δηλώσει πολλάκις: Τα ριγέ ερυθρόλευκα τα δανείστηκε από το κολλέγιο του Πανεπιστημίου στο οποίο σπούδαζε. Για ποια «επιλογή» μου λες;Κι έτσι καταρρίφθηκε εκ του οίκου σας ο μύθος περί Άρσεναλ ή Λίβερπουλ, καθώς ισχυριζόσασταν για χρόνια ότι τα χρώματα σας τα πήρατε από μία από αυτές τις ομάδες. Όσον αφορά εμάς, όσο δεν υπάρχει κάποια απόδειξη ή ένδειξη πως τα πράσινα χρώματα τα δανειστήκαμε από κάπου, μπορούμε να λέμε άφοβα πως μόνοι μας τα διαλέξαμε, μας άρεσαν και τα πήραμε.

Περί ονόματος: Εκτός του ότι όπως σου ανέφερα, το «Ολυμπιακός» ήταν ήδη χρησιμοποιημένο αλλά και απορριπτέο από την έτερη ομάδα του Πειραιά, πραγματικά είναι απορίας άξιο τί σχέση έχει ένας σύλλογος από τον Πειραιά με την Ολυμπία, ή τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Τέλος πάντων, γούστα είναι αυτά.
Όμως, είστε από τους λίγους συλλόγους που στην πλήρη ονομασία τους δεν αναφέρεται η έννοια «αθλητικός» ή «γυμναστικός». Εμείς είμαστε Αθλητικός Όμιλος. Εσείς είστε Σύνδεσμος Φιλάθλων.

Περί δαφνοστεφανωμένου: Πρόβλημα σας να του βάλετε ό,τι φυτό θέλετε. Όπως κοροϊδεύετε το τριφύλλι μας, θα κοροϊδεύουμε κι εμείς τη δάφνη που φορούσε ο αγνώστου ταυτότητας αθλητής του σήματος. (Τουλάχιστον ο Άγιαξ στον οποίο αναφέρεσαι, ξέρουμε ότι είναι ο Άιας). Ο δικός σας ποιος είναι; Σχεδόν όλοι οι σύλλογοι που για έμβλημα τους έχουν μία κεφαλή, είναι γνωστό ποιον απεικονίζουν.

Εικόνα clark gheibol

σύμβολο της Κορσικής:
http://www.crwflags.com/fotw/images/f/fr-corse.gif

Εικόνα savvas gridlock

Με τη δική σου λογική, ο ''άγνωστος στρατιώτης'' στα μνημεία, ποιος είναι?

Εικόνα Εν Αθήναις

Τελείως άστοχος ο παραλληλισμός.

Εικόνα savvas gridlock

Δεν ξέρεις δηλαδή πως το αφηρημένο ανάγεται άτυπα σε πρότυπο απεικόνισης σε ορισμένους καλλιτέχνες? Όλόκληρη η θεολογία γύρω από τις εικόνες εκεί βασίζεται. Μήπως έχει δει κάποιος την Παναγία ας πούμε και την κάνει εικόνα? Για μυθικά πρόσωπα μιλάμε στα αρχαία αγάλματα και στις απεικονίσεις του αρχαίου κόσμου. Η ''αφηρημένη'' εικόνα για τον έφηβο των Ολυμπιακών Αγώνων έδωσε αυτό το σχήμα, κάτι που συμβαίνει σε όλα τα αγάλματα. Εκτός αν πιστεύεις ότι έχει δει κάποιος τον Ποσειδώνα και την Αθηνά.

Εικόνα Εν Αθήναις

Ποιος την είδε την Παναγία; Πλάκα μας κάνεις; Μαρτυρίες δεν υπήρχαν που μεταλαμπαδεύτηκαν από γενιά σε γενιά; Γραφές δεν υπήρχαν; Ιστορικοί της εποχής;

Αναλώσου όσο θες σ΄αυτό. Για το «αφηρημένο» της ονομασίας σας δεν πήρα απάντηση πάντως.

Εικόνα savvas gridlock

Κοίταξε, δεν είμαι θεολόγος. Ξέρω ότι στην Ορθοδοξία είναι ''λάθος'' να αποδίδονται χαρακτηριστικά προσώπου στις απεικονίσεις, ώστε να φαίνονται ενωμένες οι δύο φύσεις, θεία-ανθρώπινη και ότι το πρόσωπο δεν είναι αυτού του κόσμου ας πούμε, αλλά ΚΑΙ αυτού και του άλλου. Εγώ αναφέρθηκα σε έναν τυχαίο σύγχρονο κατασκευαστή εικόνων, που αναπαριστά την Παναγία, δίχως να την έχει δει. Να σου το πω αλλιώς. Μια κοινή εικόνα στις Εκκλησίες είναι η εμφάνιση της Αγίας Τριάδας στον Αβραάμ. Από την Παλαιά Διαθήκη. Ποιος είδε τον Αβραάμ ώστε να ζει να τον αναπαραστήσει? Το αφηρημένο υπάρχει γενικά στη φάση με τις Ορθόδοξες εικόνες, το συγκεκριμένο είναι δυτική τεχνοτροπία.

Τι είδους απάντηση θες ακριβώς? Στο γιατί μια παρέα αθλητών του Πειραιά επέλεξαν το όνομα ''Ολυμπιακός'' στο Σωματείο που ίδρυσαν? Προφανές δεν είναι? Το ''ολυμπιακό πνεύμα'' και η σύνδεση με την Αρχαία Ελλάδα, ως οικουμενικό σύμβολο, δεν αρκούν? Πες μου τι ακριβώς εννοείς να σου απαντήσω. Αν δεν σου φτάνει όμως το ότι το θέμα Ολυμπιακοί Αγώνες μπορεί να ενώσει όλους τους Έλληνες ή έστω είναι λογικό να το πιστεύουν κάποιοι μορφωμένοι αθλητές στον Πειραιά το 1925, δεν ξέρω και τι θα θεωρούσες ικανοποιητική απάντηση.

Εικόνα Hank

Τρολάρισμα ενδεδυμένο με την προβιά του περισπουδαστου. Ετσι λέγεται αυτό.

Ο,τι να ναι ρε φίλε.

Το αφήνω έτσι, ως μνημείο ζελέδικης ασυνάρτητης και κατακρεουργήσης την Λογική, επιχειρηματολογία.

Το τριφυλλι προερχεται απ τα χωράφια. Ειναι ζωωτροφή. Αποθηκεύεται προς βρωσιν κυριως των μυρηκαστικών κατα το χειμώνα, ή όποτε το φρέσκο χορτάρι δεν είναι αρκετό.
Αφου το θερίσουν το κάνουν δεμάτια, τις λέγομενες "μπαλες σανό", και το αφηνουν να ξεραθεί.

Αφου ξεραθεί, το διανέμουν στους βάζελους. Και μετά αυτοί βγάζουν κατι άναρθρες κραυγές. "Παράγκα-παρούγκα", "τουιτ-τουιτ" και κατι άλλα ακατάληπτα.

Εικόνα Εν Αθήναις

Όπως αγαπάς.

Αν δεν έχεις να απαντήσεις με επιχειρήματα και πολιτισμένα...Κι εγώ στη θέση κάτι παρόμοιο θα έγραφα.