ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ Ο ΝΙΚΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΣΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ;



Δημοσίευμα από τα σημερινά ''Παραπολιτικά'' για το Νικόλα Πατέρα, τον εφοπλιστή πρώην πρόεδρο της ΠΑΕ ΠΑΟ.
 
 
Στη ναυτιλιακή αγορά, οι εταιρίες διαχείρισης και τα πλοία μπορεί να αλλάζουν ονόματα, αλλά οι παράγοντες της αγοράς, όπως οι τράπεζες, οι ναυλωτές, αλλά και οι ναυτασφαλιστές, επικεντρώνονται στο ιστορικό του εκάστοτε εφοπλιστή. Γιατί έχουν σημασία όλα αυτά; Μα για να αντιληφθεί κανείς πλήρως το νόημα της ιστορίας που θα ξεδιπλωθεί παρακάτω με πρωταγωνιστή τον πολυσυζητημένο, εξαιτίας των πεπραγμένων του στη διάρκεια της προεδρικής του θητείας στον Παναθηναϊκό, η οποία κατά κοινή ομολογία είχε ξεκάθαρα αρνητικό πρόσημο, Νίκο Πατέρα. Βλέπετε, αν μπει στον κόπο να εξετάσει κάποιος με προσοχή το ιστορικό των εταιρειών του ιδίου, όπως η Pambroco, η Pacific & Αtlantic Shipmanagers Inc. και η Contships από τα μέσα της δεκαετίας του '90 μέχρι τις μέρες μας, θα βρει στις λίστες, που εκδίδει η έγκυρη Lloyds List, σωρεία ναυτιλιακών ατυχημάτων και ασφαλιστικών αποζημιώσεων στα υπό διαχείριση πλοία του 55άχρονου άλλοτε προέδρου του ΠΑΟ. Η λίστα ξεκινάει με την ολική απώλεια του πλοίου «Anna Spiratou» (βυθίστηκε αύτανδρο, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, ανοιχτά του λιμανιού Μπουσάν της Νότιας Κορέας), που στοίχισε τη ζωή σε 26 ναυτικούς, αλλά οδήγησε και σε ασφαλιστική αποζημίωση 7 εκ. δολαρίων. Συνεχίζεται με την ολική απώλεια του «Agios Nikolaos» την εποχή εκείνη και με άλλα 40 ναυτιλιακά ατυχήματα και μεγάλες ζημίες, που μέχρι σήμερα αθροίζουν συνολικά 65 εκατ. σε ασφαλιστικές αποζημιώσεις. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι ασφαλιστικές αποζημιώσεις υπήρξαν πολύ μεγαλύτερες από την αγοραία αξία του πλοίου, πιθανώς βοηθώντας ανέλπιστα το Νίκο Πατέρα να αποπληρώσει τα δάνειά του, αλλά και να βγάλει και κέρδος σε δύσκολες αγορές, αντί να γράφει μεγάλες ζημίες ή και να χρεοκοπήσει. Χαρακτηριστική είναι η περίοδος 1999-2003, όταν η ναυλαγορά ξηρού φορτίου ήταν σε ιστορικά χαμηλά: μέσα στα τέσσερα αυτά χρόνια, πλοία υπό διαχείριση εταιρειών του Ν. Πατέρα είχαν 27 ναυτικά ατυχήματα κι έλαβαν άνω των 32 εκατ. σε αποζημιώσεις!
Αλλά και τα τελευταία πέντε χρόνια να κοιτάξει κανείς, θα βρει ασφαλιστικές αξιώσεις ύψους 20 εκ. δολαρίων. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται ασφαλιστική αποζημίωση 13,4 εκατ. δολαρίων για το πλοίο «Saint Nektaris» το 2016 που, όπως επισημαίνουν γνώστες της αγοράς, μετά βίας είχε εμπορική αξία 5 εκατ. αλλά και τα «Saint Fanouris» (2014), «Contships Ace» (2016) και «Contships Cup» (2017), που είχαν ασφαλιστικές αξιώσεις άνω των 2,8 εκατ. δολαρίων
Η συχνότητα αυτών των ναυτικών ατυχημάτων και με απώλειες ζωών, αλλά και των υψηλών ασφαλιστικών αποζημιώσεων σε σχέση με την αγοραία αξία των πλοίων, σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη από τη ναυτιλιακή κοινότητα, αλλά και από τις τράπεζες που παραδοσιακά χρηματοδοτούν τα πλοία υπό διαχείριση εταιρειών του πρώην ποδοσφαιρικού παράγοντα, όπως η Alpha Bank, η Τράπεζα Πειραιώς αλλά και γερμανικές και άλλες τράπεζες. Σίγουρα το ιστορικό του σε αυτόν τον τομέα λέει πολλά για τις επιδόσεις του στο πλαίσιο της ενασχόλησής του με τη ναυτιλία. Γιατί με βάση τα παραπάνω, δεν θα μπορούσε εύλογα να χαρακτηρίσει κανείς το Νίκο Πατέρα ως αδιαμφισβήτητο πρωταθλητή των (μάλλον επικερδών) ασφαλιστικών αποζημιώσεων και ναυτικών ατυχημάτων;
 
Εφοπλιστής=''πρότυπο'' ο ''καπετάνιος των ονείρων'' της greenwin Μπύρας 13, Νικόλας Πατέρας....

Σχόλια

Εικόνα Warrior 7

θέλουμε δίδυμο Πατέρα-Μάριου Ηλιόπουλου στη ΔΕΚΟ Αμπελοκήπων...Ο συνδυασμός της τεχνογνωσίας τους είναι ανυπέρβλητος. Τέτοιοι "καπετάνιοι" αντιπροσωπεύουν επάξια τις αξίες και τα ήθη του κρατικοδίαιτου σωματίου.

Εικόνα Aprosarmostos17

ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ ΜΩΡΕ

Εικόνα Romain

Για να πάρει δηλαδή αποζημείωση δεν δύσταζε να τα βυθίσει αύτανδρα.

Εξαιρετικός κύριος...

Εικόνα CEN-TAURUS

Λαμόγιο, δεν πιστεύω να υπονοείς τίποτα κακό για τον μεγάλο εφοπλιστή και επίτιμο αρχηγό της ΚΥΠ! Ως γνωστόν, στην ελλάδα οι μόνοι απατεώνες είναι ο Βαγγέλας και παλιότερα ο Σωκράτης, σε μια επιχειρηματική ελίτ γεμάτη από χερουβείμ, σεραφείμ, κουραδοπαλάτες, επενδυτές πρώην κλόουν του τσίρκου, ιδιοκτήτες σχολής οδηγών που ξαφνικά έγιναν κροίσοι, φυγόστρατους τοξικομανείς ψυχάκηδες κληρονόμους, επενδυτές με βοσκοτόπια στα επτάνησα, έκπτωτους δημάρχους-μεγαλοπαράγοντες και άλλα εξωτικά φρούτα.