ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑΚΗ-ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ



Κάνουμε αναπαραγωγή κάποιων ειδήσεων που διαβάσαμε τις τελευταίες μέρες σε οικονομικές ιστοσελίδες και οι οποίες ειδήσεις αφορούν τους επιχειρηματίες που εμπλέκονται στον Ολυμπιακό, σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ. Ξεκίνημα με το Βαγγέλη Μαρινάκη.
 
Την περαιτέρω ανάπτυξη της στην αγορά του LNG σύντομα εξετάζει η νεοσύσταση ναυτιλιακή Capital Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, λόγω των θετικών προβλέψεων για τον συγκεκριμένο κλάδο.
Η εταιρεία, που σηματοδότησε την είσοδο του ισχυρού πλοιοκτήτη στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, έχει παραγγείλει τέσσερα νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174,000 cbm έκαστο, στο ναυπηγείο  Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας, τα οποία είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν το τέταρτο τρίμηνο του 2020 και το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Τζέρι Καλογηράτος, μιλώντας σε γεύμα εργασίας της  Fearnley Securities στο Λονδίνο την περασμένη εβδομάδα, επισήμανε ότι η Capital Gas έχει έναν αριθμό option, τα οποία θα μπορούσε να εξασκήσει τώρα που υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης στον κλάδο και αναμένεται αυξημένη ζήτηση για πλοία.
Ωστόσο, δεν θέλησε να προχωρήσει σε περισσότερες λεπτομέρειες.
Παράλληλα ο κ. Καλογηράτος αναφέρθηκε στην απόφαση της Capital να εισέλθει φέτος στην αγορά LNG, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μία κίνηση που είχε σχεδιαστεί αρκετό καιρό πριν. Η ναυτιλιακή αναγνώριζε τα ισχυρά θεμελιώδη της βιομηχανίας, ωστόσο τα θέματα που έπρεπε να εξετάσει ήταν η τεχνολογία και η τιμή για την κατασκευή νεότευκτων πλοίων.
Το πρώτο θέμα της τεχνολογία λύθηκε, με την εταιρεία να επιλέγει το σύστημα πρόωσης XDF για την έγχυση του αερίου.
Όσον αφορά το δεύτερο θέμα της τιμής, ο κ. Καλογηράτος τόνισε ότι οι τιμές των νεότευκτων που κατά το προηγούμενο διάστημα ξεπερνούσαν τα 200 εκατ. δολ., υποχώρησαν σε ιστορικό χαμηλό.
Η εξέλιξη αυτή ουσιαστικά επέτρεψε στη ναυτιλιακή να προχωρήσει στην αγορά μεγαλύτερων πλοίων σε πολύ χαμηλότερες τιμές.
Εξετάζοντας τις πιθανές αποδόσεις των πλοίων και υποθέτοντας ότι τους τελευταίους έξι μήνες έχει σημειωθεί μία μικρή αύξηση στις τιμές των ναυπηγείων, στα 185 εκατ. δολ. έως 195 εκατ. δολ., ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου, η Capital βλέπει ήδη απόδοση ιδίων κεφαλαίων της τάξης του 10%.
Ο τομέας του LNG έχει βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος λόγω της αύξησης που σημείωσαν οι τιμές των ναύλων από τις αρχές του 2018 -ενώ μέχρι τότε ήταν χαμηλές-, της συνεχιζόμενης ανάπτυξης του εμπορίου υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς και της προβλεπόμενης υστέρησης της χωρητικότητας σε LNG κατά την χρονική περίοδο μέχρι το 2020.
 
Σήμερα είχαμε και νεότερη ενημέρωση.
 
Με συνεχείς αγορές πλοίων και παραγγελίες για ναυπηγήσεις ο Όμιλος Capital συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη έσπασε το φράγμα των 70 πλοίων φθάνοντας έως τώρα, συνολικά, τα 71.
Πρόσφατα, έκλεισε συμφωνία για την αγορά τεσσάρων δεξαμενόπλοιων τύπου aframax , η αξία των οποίων σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους φθάνει τα 80 εκατομμύρια δολάρια. Ο Όμιλος από τις αρχές του 2019 θα αρχίσει να παραλαμβάνει τα νεότευκτα υπερδεξαμενόπλοια- VLCC. Το ναυπηγικό πρόγραμμα αφορά την κατασκευή τεσσάρων τέτοιου τύπου δεξαμενόπλοιων. Η συνολικής του αξίας υπολογίζεται στα 350 εκατομμύρια δολάρια.
Στις αρχές του περασμένου Ιουλίου ο Βαγγέλης Μαρινάκης προετοίμασε τη δυναμική του είσοδο στην αγορά της μεταφοράς υγροποιημένου αερίου μέσω της νέα εταιρεία του ναυτιλιακού του Ομίλου, την Capital Gas. Υπέγραψε "επιστολή προθέσεων" - letter of intend, με τα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries, για τη ναυπήγηση μέχρι και 10 LNG carriers. Η συνολική αξία του ναυπηγικού προγράμματος υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στα δύο δισεκατομμύρια δολάρια.
Η συμφωνία προβλέπει σε πρώτο στάδιο τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων μεταφορικής ικανότητας 170.000 με 180.000 cbm τα οποία θα παραδοθούν το 2020 και το 2021. Περιλαμβάνει επίσης άλλες δύο option για τη ναυπήγηση 3+3 πλοίων. Το κόστος για την κατασκευή κάθε πλοίου υπολογίζεται από τους διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους στα 184 εκατ. δολάρια.
Αύξηση τζίρου
Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Capital Product Partners L.P. σημείωσε το γ΄ τρίμηνο του 2018 αύξηση τζίρου κατά 17,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Τα συνολικά της έσοδα έφθασαν τα 73,3 εκατομμύρια δολάρια από 62,7 εκατομμύρια. Η βασική αιτία είναι αύξηση του αριθμού των πλοίων του στόλου της εταιρείας που ακολούθησε την απόκτηση του M/T 'Aristaios' τον Ιανουάριο του 2018 καθώς και στα περισσότερα ταξίδια των πλοίων.
Τα κέρδη ανέρχονται στα 6,2 εκατομμύρια δολάρια για το γ’ τρίμηνο. Λογιστικά όμως υπάρχει και μία απομείωση 28,8 εκατομμυρίων δολαρίων από την πώληση του πλοίου M/T 'Amore Mio II' η οποία αν υπολογιστεί εμφανίζονται στα βιβλία ζημιές 22,6 εκατ. δολαρίων.
Τα κέρδη είναι αυξημένα κατά 2,2 εκατομμύρια σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2018.
Στο μεταξύ η εταιρεία προγραμμάτισε την εγκατάσταση scrubbers σε 14 από τα μεγαλύτερα πλοία της εκ των οποίων 10 είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τρία δεξαμενόπλοια και ένα φορτηγό πλοίο. Τα συστήματα θα έχουν τοποθετηθεί εγκαίρως , έως το 2020 οπότε αρχίζει η εφαρμογή των νέων κανονισμών του ΙΜΟ για τη μείωση εκπομπής από τα πλοία αερίων που μολύνουν την ατμόσφαιρα.
 
71 καράβια ο Μαρινάκης, λοιπόν, με αύξηση τζίρου και κερδών. 73,3 εκ. δολάρια στο τρίμηνο ''τζιράρει'' η εταιρεία του μεγαλομετόχου της ΠΑΕ Ολυμπιακός, δηλαδή με τη σημερινή ισοτιμία του 1,14 μιλάμε για 64 εκ. ευρώ περίπου τζίρο το τρίμηνο, άρα κάπου 21,5 εκ. ευρώ τζίρο το μήνα. Όπως βλέπουμε ο Μαρινάκης ''επηρεάζεται'' από τον πόλεμο που του κάνουν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. ''Μόνο'' 71 καράβια έφτασε και τα κέρδη του αυξάνονται. Κατά τα άλλα, σύμφωνα με κάποιους άρρωστους προπαγανδιστές, ''ο Μαρινάκης έφερε τους 3 τόνους ηρωίνης του Noor 1 το Μάιο του 2014''. Επιχειρηματίας που τζιράρει σε λίγες μόνο μέρες, νομίμως από την επιχείρησή του, όσα λεφτά υποτίθεται κέρδισε από την ''πρέζα'' που κουβάλησε, θα έμπαινε σε τέτοια ταλαιπωρία για πολλούς μήνες, ώστε να κερδίσει κάποια...ψίχουλα, για τα δικά του οικονομικά δεδομένα πάντοτε. Ο σανός των ''απροσκύνητων'' είναι ατελείωτος....
 
Σήμερα διαβάσαμε και μία άσχημη εξέλιξη για τη ''Χαλυβουργική''.
 
Αίτημα για άρση της εκπροσώπησης της Χαλυβουργικής, της οικογένειας Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου, έχει υποβάλλει σύμφωνα με πληροφορίες η ΔΕΗ στον ΑΔΜΗΕ, λόγω των τεράστιων οφειλών της βιομηχανίας. Αυτό σημαίνει πως η ΔΕΗ διακόπτει την παροχή ρεύματος, καθώς οι ληξιπρόθεσμες οφειλές αγγίζουν τα 32 εκατ. ευρώ. Η Χαλυβουργική αποτελεί σήμερα το δεύτερο μεγαλύτερο βιομηχανικό οφειλέτη της ΔΕΗ, μετά τη ΛΑΡΚΟ. Η Χαλυβουργική ακόμη και στις πρόσφατες διαπραγματεύσεις με την ΔΕΚΟ φέρεται να αρνήθηκε τον διακανονισμό με βάση τους όρους που προβλέπονται για τους βιομηχανικούς πελάτες.
Η χαλυβουργία είναι πρακτικά κλειστή από το 2013 και το προσωπικό της έχει αφενός μειωθεί μέσω προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου και αφετέρου όσοι απασχολούμενοι έχουν απομείνει υπόκεινται σε αλλεπάλληλα προγράμματα εκ περιτροπής εργασίας και διαθεσιμότητας.  Η εταιρεία δεν έχει δημοσιεύσει ισολογισμό από το 2015 και ούτως ή άλλως εκείνη αλλά και οι προηγούμενες χρήσεις ήταν βαθιά ζημιογόνες σε λειτουργικό επίπεδο.
Η διοίκηση της Χαλυβουργικής, εταιρείας συμφερόντων της οικογένειας του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου και των υιών του Παναγιώτη και Γεωργίου Αγγελόπουλου, έχει καταθέσει νωρίτερα φέτος πρόταση προς τις τράπεζες για την αναδιάρθρωση των υποχρεώσεών της με επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής, αλλά και με σημαντική απομείωση των τραπεζικών απαιτήσεων. Το μεγαλύτερο μέρος του δανεισμού καλύπτουν χρηματοδοτήσεις της Εθνικής Τράπεζας, αλλά σημαντικότατα ποσά έχουν χορηγήσει και οι άλλες συστημικές τράπεζες.
 
Eίναι γνωστά τα προβλήματα στην εταιρεία και καλό θα ήταν να βρεθεί μία λύση άμεσα. Το θέμα για εμάς εδώ όμως είναι πως ο Παναγιώτης και ο Γιώργος Αγγελόπουλος της ΚΑΕ Ολυμπιακός δεν έχουν κάποια σχέση με τη ''Χαλυβουργική''. Δεν είναι καν μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιο.
 
 
Ο πατέρας του Παναγιώτη και του Γιώργου, ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος, είναι αυτός που βρίσκεται πίσω από τη ''Χαλυβουργική'' και είναι γνωστή η δικαστική διαμάχη πατέρα-γιων. Όπως διαβάσαμε πριν από λίγες μέρες στην εφημερίδα ''ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ'', μάλιστα, οι μεγαλομέτοχοι της ΚΑΕ Ολυμπιακός είναι σε καλό δρόμο για να δικαιωθούν στις αξιώσεις τους, από την στιγμή που κατά την εκδίκαση του αιτήματος της δικαστικής συμπαράστασης που υπέβαλαν, το δικαστήριο δεν υιοθέτησε την ιδιωτική ιατρική γνωμάτευση που προσκόμισαν οι δικηγόροι του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου με την υπογραφή του καθηγητή Ψυχιατρικής Αθανασίου Δουζένη, ο οποίος εμπλέκεται στην αποφυλάκιση του Αριστείδη Φλώρου της Energa, με τα πλαστά έγγραφα. Από την στιγμή που προσπάθησε να συνεννοηθεί με τον Κωνσταντίνο Αγγελόπουλο ο δικαστής και δεν τα κατάφερε, αλλά κι από την στιγμή που η Royal Bank of Scotland βεβαίωσε εγγράφως, με επιστολή της το δικαστήριο ότι στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Arcadia συμμετείχαν από ιδρύσεως της εταιρείας τρία πρόσωπα με ίδιο ποσοστό ο καθένας, ο Κωνσταντίνος, ο Γιώργος και ο Παναγιώτης Αγγελόπουλος, άρα δεν ήταν αποκλειστικά εταιρεία του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου, ο δρόμος έχει ανοίξει για να κερδίσουν τη δίκη οι μεγαλομέτοχοι της ΚΑΕ Ολυμπιακός. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η ''Χαλυβουργική'' ΔΕΝ είναι δική τους εταιρεία, όπως γράφουν απερίσκεπτα κάποιοι εκεί έξω, στα social media...