Ο ''ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ'' ΣΑΒΒΙΔΗΣ ΚΑΙ Ο ΒΑΓΓΕΛΑΡΟΣ



Διαβάσαμε πριν λίγες μέρες στο ναυτιλιακό Τύπο την παρακάτω είδηση.
 

 

 
Τα οχτώ φτάνουν πλέον τα neo-Panamaxes που περιμένει να της παραδοθούν η Capital Maritime & Trading Corp (CMTC) του Ευάγγελου Μαρινάκη, για τα οποία έχει επενδύσει το συνολικό ποσό των 700 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η CMTC μπαίνει στα “βαθιά νερά” του κλάδου των κοντέινερσιπ, με μια νέα παραγγελία πέντε ακόμη πλοίων Post-Panamax αξίας 400 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία του Ευάγγελου Μαρινάκη έχει παραγγείλει άλλα τέσσερα neo-Panamaxes χωρητικότητας 9.443 teu, αυτή τη φορά στο Hyundai Samho Heavy Industries, ενώ ταυτόχρονα εξασκεί μια επιλογή για ένα τέταρτο σκάφος χωρητικότητας 9.160-teu, είτε στη DSME είτε στη Daewoo Mangalia Heavy Industries στην Ρουμανία.
Η παραγγελία αφήνει τον όμιλο με οκτώ υπό κατασκευή νεο-Panamaxes που αξίζουν περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια. Οι τελευταίες συμβάσεις με τη Hyundai Samho υπογράφηκαν το Φεβρουάριο και το Μάρτιο, έναντι 85-90 εκατομμυρίων δολαρίων η κάθε μία.
Η Capital λέγεται ότι έχει αρχίσει να συζητά τη συμφωνία με το ναυπηγείο από το περασμένο έτος και έτσι δεν αντιμετώπισε πρόβλημα με την άνοδο των τιμών των νέων κατασκευών. Παρόμοια σκάφη εκτιμάται ότι θα κόστιζαν περίπου 92 εκατομμύρια σήμερα.
Η παράδοση των νέων πλοίων, τα οποία έχουν ήδη οριστεί Αίσωπος, Αριστοκλής, Ανδρόνικος και Ασκληπιός, θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο του 2015, και θα ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2016.
Τα πλοία δεν είναι ακόμη γνωστό αν έχουν ναυλωθεί. Δεν ισχύει το ίδιο για τα τρία σκάφη χωρητικότητας 9.160-teu που βρίσκονται υπό παραγγελία στη Daewoo Mangalia, τον Ακάδημο, τον Άδωνη και τον Αναξαγόρα, τα οποία έχουν εξασφαλίσει πενταετείς ναυλώσεις για τη CMA CGM στην τιμή των 39.600 δολαρίων ανά ημέρα.
Προέκυψε επίσης ότι η Capital έκανε χρήση μιας επιλογής στο Daewoo Mangalia για ένα τέταρτο πλοίο, τον Αριστομένη, που μπαίνει στη σειρά των υπό παράδοση πλοίων για το 2015 και τις αρχές του 2016.
Με αυτές τις συμφωνίες, η CMTC θα ελέγχει 17 κοντένειρσιπς, εννέα εκ των οποίων βρίσκονται ήδη στους ωκεανούς. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελούν πλέον σχεδόν το ένα τρίτο του στόλου των 60 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενόπλοιων και των φορτηγών πλοίων, τα οποία διαχειρίζεται η θυγατρική Capital Ship Management Corp.
Η CMTC έκανε το ντεμπούτο της στον συγκεκριμένο κλάδο μόλις πριν από τέσσερα χρόνια, όταν αγόρασε τα χωρητικότητας 1.700 teu Asterix και Atout (κατασκευασμένα το 2009). Ακολούθησε η αγορά του χωρητικότητας 8.000 teu Αρχιμήδης (κατασκευασμένο το 2006) του Αγαμέμνονα (κατασκευασμένου το 2007), τα οποία είναι ναυλωμένα στη Maersk Line, και πέντε νεότευκτων πλοίων χωρητικότητας 5.000 teu που παραδόθηκαν το 2013 και βρίσκονται υπό μακροχρόνιες ναυλώσεις με τη Hyundai Merchant Marine (HMM).
 
Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων στο χώρο της ναυτιλίας τους δύο τελευταίους μήνες από το μεγάλο μας πρόεδρο, το ΒΑΓΓΕΛΑΡΟ ΜΑΡΙΝΑΚΗ. Από την άλλη, έχουμε τον κύριο Ιβάν Σαββίδη να προκαλεί συνεχώς με ανακοινώσεις και να εμφανίζεται ως ο ιεραπόστολος της κάθαρσης στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Πριν λίγες μέρες απειλούσε τους βουλευτές μέσα στο Κοινοβούλιο για να του κάνουν τις αβάντες που γουστάρει. Η ΠΑΕ Ολυμπιακός έχει εκδώσει μία ανακοίνωση σχετικά με τον ''επενδυτή'' Ιβάν Σαββίδη, που κατέληγε με αυτόν τον τρόπο.
 
Πρέπει να αντιληφθεί ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιεί μια ομάδα όπως ο ΠΑΟΚ ως όχημα για τις επιχειρηματικές κινήσεις του στη Μακεδονία με αγορές ή ενοικιάσεις, με αντίτιμο ένα κομμάτι ψωμί, επιχειρήσεων (ΣΕΚΑΠ, Μακεδονία Palace, ξενοδοχεία στη Χαλκιδική) με αμφιβόλου προελεύσεως κεφάλαια, καθώς και για την προώθηση των πολιτικών του «οραμάτων» στη χώρα μας, που ξεπερνάνε τα όρια της γραφικότητας.
Τέλος, καλό θα είναι να δούμε κάποια στιγμή και το «Πόθεν Έσχες» του φερόμενου ως ιδιοκτήτη του ΠΑΟΚ, τι πραγματικά του ανήκει, σε ποιες επιχειρήσεις είναι πραγματικός ιδιοκτήτης και αν τα χρήματα έχουν έρθει στη χώρα μας από νόμιμες επιχειρήσεις.
 
Θα ασχοληθεί κάνας αρμόδιος σε αυτήν τη χώρα με το από πού βρίσκει τα λεφτά που βάζει ή ''βάζει'' στο ελληνικό ποδόσφαιρο ο Ιβάν Σαββίδης; Θα δούμε το ''πόθεν έσχες'' του; Ο ΒΑΓΓΕΛΑΡΟΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ επενδύει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στη ναυτιλία, αναγνωρίζεται διεθνώς από όλους τους παράγοντες του συγκεκριμένου τομέα της οικονομίας, δέχεται διακρίσεις και βραβεύσεις, ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ και είναι αυτόφωτος επιχειρηματίας-εφοπλιστής. Παρ'όλα αυτά, δεκάδες σούργελα δεξιά κι αριστερά έχουν αναλάβει το έργο της σπίλωσής του, με στημένα άρθρα και εκπομπές. Ο άλλος με τον οποίο κανείς δεν ασχολείται, αλλά ΚΟΝΟΜΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, τι είναι; Ξέρει κανείς; Με ποιο θράσος κάνει όσα κάνει και λέει όσα λέει; Ποια είναι η πηγή των εσόδων του και από πού προέρχεται αυτή η αλαζονεία του να απαιτεί όλο το ελληνικό Κράτος να στέκεται σούζα μπροστά του και να στήνει δουλειές μαζί του, βγάζοντας χρήμα; Μπορεί κάποιος αρμόδιος να μας πει; Αν ναι, ορίστε. Αν δεν μπορεί, μπορώ κι εγώ να τον θεωρήσω
 
ΣΩΜΑΤΕΜΠΟΡΑ ΚΑΙ ΝΤΑΒΑΤΖΗ.
 
Δεν λέω πως είναι (αλίμονο, θα πέσει φωτιά να μας κάψει...). Λέω όμως πως αν δεν ξέρει κανείς τι είναι και από πού βρίσκει κεφάλαια, γιατί να μην είναι και
 
ΣΩΜΑΤΕΜΠΟΡΑΣ ΚΑΙ ΝΤΑΒΑΤΖΗΣ Ο ΙΒΑΝ ΣΑΒΒΙΔΗΣ;